10 Eylül 2014 Çarşamba

The Karaciğer

Tahlil sonuçlarını dün dokttora gösterdim. Karaciğeri elimize almışız.... Kolestrol, kötü kolstrol ve karaciğer enzimleri yüksek çıktı. Kolestrol önemli değil de dedi bu enzimler neden yüksek çıkmış dedi. Sarılık var mı aile de dedi.  -- hangi aile pardon -- yok dedim -- attım tabiki varmış meğerse ablam 10 yaşlarındayken sarılık olmuş --. Ultrason istedi bakalım ne çıkacak bahtımıza... Biraz araştıırma yaptım karaciğer enzimleri AST ALT yüksek çıkarsa kalp damarlarında tıkanma , karaciğer büyümesi, siroz, safra kesesi problemleri vs. ye yol açıyormuş biyopsi isteyebilirlermiş abbooo.... Kalp damar tıkanıklığı bizim sülalede çok yaygın benimkinin de temelleri atılmaya başlamış demek ki.... Safra kesesini aldırmıyan yok anne tarafında, yavaş yavaş oda demek ki bozulmaya başlamış. Kader ağlarını içten içten örmeye başlamış. Erken teşhis gibi bir şey oldu. 15 gün çok dikkat edicem bir daha kan tahlili yapılacak ve ultrason bakalım ne çıkacak bahtımıza.... Karaciğere en iyi gelen şey enginarmış, kerevizmiş.... 15 gün enginar, kereviz, maydanoz vs. yiyicem. Eğer değerlerde bir iyileşme varsa kendi tedavimi de bulmuş olucam. Ahh birde aburcuburu kesebilsem. Tırstım... İyiki gitmişim doktora.... Bir de kadın hastalıklarına gideyim diyorum çocuk düşünüyorum ya bir aksilik çıkmasın sonradan....




Vadacıım seni görmek ne güzel hehhh bana böyle 300 lerle gel.... En son ne zaman bu kadardın.... Oyy canım benim yerim seni.... Çok şükür demek kredi kartı olmadan yaşanabiliyormuş. Bu aralar gene dadanmaya başladım hemen ortadan kaldırmalı faturaları ödedikten sonra tabi....Yıllar sonra ilk defa dönem faizi 2 TL :) önümüzdeki ay hiiç dönem faizi olmayacak inşallah.... Bu ay 350 karta atıcam....tatile gidicez mi gitmicez mi hala havada ona göre takside ödeme yapıcam....önümü göremeyince çıldırıyorum. Planlı olasım var ama hep bir belirsizlik....

Donald seni taşıcam bu evden diyor. Bu civarda kirası en uygun ev bu. O üst katlar istiyor o zamanda fiyatlar uöuyor, ödeyemem valla... Para biriktirmem lazım. Hem zaten taksit kappanmadan imkansız..... Üst kattaki çok gürültü yapıyor. Gerçekten çok gürültü yapıyor. Üst katımda bazen buzağı beslediklerini falan düşünüyorum. Ama ben alıştım artık  duymuyorum iyice abartmadıkları sürece... Ama hasta falansa insan katlanılmaz oluyor...  Ben burada kalacağım zaman kavga çıkar bak diyor. Allah ım birlikte mi yaşıcaz acaba bunu mu ima ediyor kafamda deli sorular. Anlamıyorum sormaya da korkuyorum... Çünkü her şeyi totosundan anlıyor. Hemen başlar ben sana bir söz vermiyorum da benim özgürlüğümü kısıtlama da üstüme gelme de bıdı bıdı bıdı... Çok meraklı değilim valla eskisi gibi... Eskiden çok ısrar ettiğim oldu yalan değil ama bi geçiiş dönemiydi yalnızlıktan korkuyordum toydum... Şimdi alıştım olsa da olmasa da olur... Çok problem yok.  O toplara girer miyim la ben... Yaşasın olgunluk dönemi... Amaaan neyse ne hiç önemli değil. Benim tek derdim bebe artık. Yaşım daha da geçmeden alıversem kucağıma....Şu taksit bitsin az param biriksin de inşallah. Ulan ben bunların hesabını yapayım durayım haberlerde bir kadın 4 çocuğu var okula yalın ayak götürüyor tühh sana be kadın. Madem fakirsin 4 çocuk neyine senin.... Haaa sonradan fakirlediysen geri alırım lafımı ama birine adam gibi bakamazken 4 çocuk yaptıysan tüh sana... Elhamdülillah her şeyim var cesaret edemiyorum eksiği olmasın çocuğumun diye... biz böyle ince hesaplar yaparken alem 4 lemiş....hayret bişi...kıskandım la...Ağır bir sorumluluk ya...

2 yorum:

  1. Geçmiş olsun:( sağlığına çok dikkat et lütfen. Kredi kartına çok sevindim. İnşallah bi daha borcun olmaz:). 4 çocuklu kadına gelince, duygu sömürüsü yapıyormuş anne ortaya çıktı. Çocuk zaten benim ayakkabım var annem giymede yardım yapsınlar demiş. O 4 çocuk sayesinde banada bakarlar yan gelir yatarım diye yapmıştır heralde. (Bu aralar sahtekarlığa tahammülüm yok herseyi eleştiriyorum:)). Bizlerinde borçları oluyor öyle diil mi? Biz böyle oyunlar yapıyor muyuz? Biz kimseye birşey söylemeden çalışıp borcumuzu ödüyoruz. Çok kızıyorum böyle numara yapanlara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canımcım, iyi oldu bu kontrol. Bilmek lazım içerde neler oluyor... Bak aklında bulunsun sende git yaptır kan testi falan. Bir kontrol iyidir....

      Kart yüzümü güldürdü bu ay :)

      Kadına da yazıklar olsun, yuh artık yaa... Salak yerine koyuyorlar insanları artık kimseye acımıcam. Vay uyanık... Normalde edinebileceği yardımdanda olucak salak kadın.... Çocuklarında gururunu ayaklar altına almanın ne alemi var.

      Sil